מעגלי תנועה

בהתחלת שנות ה-90, אחרי הפסקה של 40 שנה בעקבות הקמת המדינה, חזר מעגל התנועה להיות מרכיב חשוב בפתרון צמתים, הן עירוניים והן בין-עירוניים, הן מבחינת בטיחות והן מבחינת הזרמת התנועה. בצופיה הנדסה, הייתה לנו יד במקרים רבים, בחלקם בתוכניות תב"ע, לרוב בתכניות לביצוע, בתצורות שונות ובמידות שונות.

להלן מספר דוגמאות:

מעגלי תנועה עירוניים

  • שדרות, כיכר הרכבת, הרחבה לדו-נתיבית (עיריית שדרות)
  • תל ציון, מעלות החכמה – קהילות יעקב (מ"א מטה בנימין)
  • עמנואל, רח' הגר"א ורח' המעש"ט, 2 מעגלי תנועה והקטע ביניהם (מ"מ עמנואל)
  • בית אל, הכיכר הראשית במקום שני צמתים – בעלת רדיוס גדול במיוחד (מ"מ בית אל)
  • בית אל, סולם יעקב – מי מרום – שבעת המינים (מ"מ בית אל)
  • בית שמש, מורדי הגטאות – גליל (עיריית בית שמש)
  • בית שמש, מעגל אליפטי במקום צומת מדורג יגאל אלון – העליה – החרש (עיריית בית שמש)
  • בית שמש, החרש – כביש 37 (עיריית בית שמש)
  • בית שמש, העליה – רמפ"ם (עיריית בית שמש)
  • בית שמש, העליה – הרצל (עיריית בית שמש)
  • בית שמש, כיכר ברנקו וייס (עיריית בית שמש)
  • בית שמש, השבעה – המעפילים (עיריית בית שמש)
  • קרית עקרון, הרצל – הכלנית (עיריית בית שמש)
  • חולון, רח' המרכבה, במסגרת מחלף חולון מזרח (עיריית חולון)
  • אפרת, רימון – תאנה – קטן במיוחד ולא סטנדרטי (מ"מ אפרת)
  • אפרת, זית שמן – יונתן החשמונאי – בתנאי שיפוע קשים (מ"מ אפרת)
  • ירושלים, שאולזון – רוזנטל (עיריית ירושלים)
  • ירושלים, בן ציון – בעל השאילתות – קטן במיוחד (עיריית ירושלים)
  • מבוא חורון, רה-תכנון יפה נוף – התעשיה (הישוב)
  • אלקנה, עדני פז בכניסה לישוב (מ"מ אלקנה)

מעגלי תנועה בין עירוניים

  • כביש 10, ליד בית שמש (מע"צ – החברה הלאומית לדרכים)
  • צומת רס כרכר 455/463/4554 (מע"צ)
  • דרך 232, צמתי מכללת ספיר וא"ת שער הנגב  אשר בוצע כעת (נתיבי ישראל)
  • דרך 461, שני מעגלי תנועה עם רדיוסים של 100 מ' ליד יהוד (מנהל מקרקעי ישראל – לא בוצע)
  • צומת יהוד (412/461), מעגל תנועה כולל פיתוח עתידי למעגל פרוץ (מע"צ) – לא בוצע

 

  • הכנת תכניות לשלבי ביצוע בהפיכת צומת רגיל למעגל תנועה, הן בין-עירוניים והן עירוניים
דילוג לתוכן