תחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית מהווה מרכיב חשוב ביותר בהסעת אדם ומוצרים, ולכן ממלאת תפקיד מרכזי בפיתוח הארצי בכלל והעירוני בפרט – אם כי היא אינה המרכיב הבלעדי (למכונית הפרטית יש עדיין עתיד זוהר…)

היא גם ממלאת תפקיד חשוב לצמצום הפקקים, הן בתוך העיר והן בדרכים הבין-עירוניות, וכן לצמצום זיהום האוויר ועוד מספר יתרונות. כבר לא מדברים היום על "שבויים" של התחבורה הציבורית אלא על ציבורי יעד יזומים.

להלן מספר דוגמאות של פרוייקטים שהיינו מעורבים בהם:

אוטובוסים

עבור אגד ודן:  מסוף תחבורה ציבורית "שרת" בפארק פרס, חולון

עבור עיריית חולון: תכנון מחדש של מסלולים ותחנות במסגרת הפעלת חד-סטריות באזור התעסוקה חולון

עבור עיריית חולון ונתיבי ישראל: תכנון נת"צ במסגרת שלבי הביצוע של חיבור חדש מחולון לדרך 44

עבור סופרבוס:

  • הפיכת חניון לרכב פרטי לחניון אוטובוסים בבית שמש
  • תכנון מסוף האוטובוסים במודיעין עלית

עבור המועצה המקומית בית אל: תכנון שדרוג מסוף תח"צ (הצעה)

עבור המועצה המקומית עמנואל: תכנון תחנות תח"צ וחניון אוטובוסים

עבור המועצה האזורית מטה בנימין: תכנון תחנות תח"צ במספר ישובים: חשמונאים, אלמון, מצפה יריחו, אלון, נופי פרת

עבור משרד השיכון: תב"ע 1,400 יח"ד, תכנון מסוף, מסלולי אוטובוסים ותחנות, כולל להסעות

בעבר (מע"צ) תכנון הנת"צ הראשון בישראל בדרך בין-עירונית, דרך 2 בין גלילות להרצליה

 

רכבת

עבור רכבת ישראל: תכנון מגרשי חניה לתחנות הרכבת ראש העין ובני ברק.

עבור רכבת ישראל: ליווי ובדיקת תוכניות הסדרי תנועה במפגשי רכבת.

 

רכבת קלה

עבור עיריית חולון:  תכנון הרחבת שד' ירושלים לדו-מסלולי בהתחשב בקו רכבת קלה עתידי, כולל תכנון הרציפים.

עבור עיריית חולון:  תכנון מחלף חולון מזרח בהתחשב בקו רכבת קלה עתידי, כולל תכנון הרציפים והגישות אליהם (מדרגות, דרגנוע, מעליות)

עדיפות לאוטובוסים ברמזורים

בעבר: ליווי וסקר הפעלת מתן עדיפות לאוטובוסים בנת"צים ברמזורים לאורך צירים בעיר ניס (צרפת – 1975)

דילוג לתוכן