עוד לפני הנהגת הבה"תים, כבר שנים רבות ערכנו בצופיה הנדסה ניתוחים רבים ומגוונים שמטרתם הייתה לבחון את השפעת מיזם כזה או אחר על רשת הדרכים, או את המצב הבטיחותי הקיים או שייגרם. חלק הוכנו עבור משרדי ממשלה ורשויות (בן הייתר כדי לקבוע את פרוגרמת התכנון), חלק עבור יזמים, בעיקר כדי לענות לרשויות, ועד חלק כדי לתמך בהתנגדות למיזמים מסויימים.
להלן מספר דוגמאות:
- עבור מע"צ: שדרוג מחלף שפירים בדרכים 1/412
- עבור מע"צ: חלופות פונקציונליות לפיתוח עתידי של מחלף/מחלפי לטרון וליווי הכנת תחזיות
- עבור מע"צ – החברה הלאומית לדרכים: דרך 38, ההפרדה המפלסית בבית שמש, הכנת תחזיות תנועה לצורך קביעת מאפייני הפרויקט וניתוח התחזיות
- עבור מע"צ: הכנת תחזיות וניוח התוצאות להרחבת דרך 40, קטע רמלה – מחלף לוד
- עבור משרד הבינוי והשיכון: בחינת ההשלכות התנועתיות, גבע בנימין, שכונת 1,400 יח"ד
- עבור כביש חוצה ישראל: השפעה כללית של הגדלת המהירות המותרת (סקירה בין-לאומית)
- עבור דרך ארץ CJV של כביש 6: בחינת התחזיות שהוכנו ע"י גוף בין-לאומי
- עבור משרד התחבורה – כדאיות כלכלית של פיתוח צומת עין שרה
- עבור בילו סנטר: השפעת הפרויקט על דרך 411
- עבור קיבוץ יד מרדכי: בחינת השפעת פרוייקט על הדרכים 4 ו- 34
- עבור ועד תושבים צפון תל אביב: מרכז הירידים, תל אביב: השפעה על התנועה באזור כולל השפעה על המחלף עם נתיבי איילון
- עבור עיריית תל אביב: מיזם דנקנר בשיכון בבלי, השפעה על התנועה בתוך השכונה ובמחלף עם איילון
- עבור עיריית בית שמש: פיתוח אזור התעשייה הצפוני, המלצות לפתוח הדרכים
- עבור עיריית חולון בליווי מע"צ: בחינת התיפקוד של דרך 4 על המחלפים השונים בין מסובים לראשון לציון והמלצה למחלף חולון מזרח
- עבור עיריית חולון: בחינת התיפקוד של דרך 44 בקטע חולון והמלצה ליצירת חיבור נוסף
- עבור עיריית ירושלים ומשרד התיירות, תחבורה תיירותית באגן המלך, העיר העתיקה בירושלים והמלצות לפיתוח תשתיות החניה ושיטות הסעת התיירים.
- עבור המועצה המקומית אפרת: ליווי הבה"ת של המרכז המסחרי, שכ' הזית